Vijf algemene vragen over Yale producten
Alle algemene vragen en informatie
Ik moet een apparaat resetten dat van iemand anders was
Yale slimme deursloten die eerder in bezit waren van iemand anders, moeten worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen voordat ze kunnen worden ingesteld door een nieuwe eigenaar. Als je hebt geprobeerd een apparaat in te stellen dat niet op de fabrieksinstellingen was teruggezet voordat je het kocht, heeft Yale toestemming van de vorige eigenaar nodig om het apparaat namens hem terug te zetten op de fabrieksinstellingen.
Het kan tot 30 dagen duren voordat de vorige eigenaar op je verzoek reageert. Als je het slot rechtstreeks van een persoon of een externe verkoper hebt gekocht, kunt je contact met hen opnemen en hen vragen het apparaat te resetten om het proces te versnellen. Nadat het apparaat is teruggezet naar de fabrieksinstellingen, ontvang je een melding om door te gaan met het instellen van het apparaat.
Als je het apparaat bij een detailhandelaar hebt gekocht, neem dan contact met hen op over een omruiling.
Ik heb een verzoek ontvangen om mijn slot terug te zetten naar de fabrieksinstellingen
Als je een e-mail hebt ontvangen waarin wordt gevraagd om een apparaat dat je vroeger bezat te resetten, betekent dit dat iemand toestemming vraagt om een slot te resetten dat momenteel geregistreerd is onder je account. Selecteer JA om hen toestemming te verlenen.
Door het verzoek te accepteren, geef je als eigenaar van het apparaat Yale toestemming om het slot terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit betekent dat je het eigendom van het slot opgeeft en accepteert dat zodra het slot is gereset, alle bestaande gebruikers er geen toegang meer toe hebben.
LET OP: Het verzoek vervalt na 30 dagen.
Wat is geverifieerde toegang / veilige toegang op afstand?
Met de vergrendelingsfunctie voor geverifieerde toegang / beveiligde toegang op afstand heb je de mogelijkheid om een extra beveiligingslaag toe te voegen door de biometrische/wachtwoordverificatie van je telefoon te vereisen om je Yale Home-apparaat of aparaten te bedienen.
Wanneer deze functie is ingeschakeld, is de authenticatie van je telefoon nodig om:
- Je apparaat te vergrendelen
- Je apparaat te ontgrendelen
Als deze functie is uitgeschakeld, kun je je apparaat vergrendelen/ontgrendelen zonder de authenticatie van je telefoon.
Deze functie kan worden in- of uitgeschakeld voor elk afzonderlijk apparaat binnen je Yale Home-app.
De onderstaande FAQ geeft aanvullende informatie over geverifieerde toegang / beveiligde toegang.
Voor welke producten kan ik beveiligde toegang op afstand inschakelen?
Deze instelling werkt voor elk slot dat gebruik maakt van een Yale Home-apparaat, waaronder:
- Yale slim kastslot
- Yale slimme kluis (binnenkort)
Hoe schakel ik geverifieerde toegang / beveiligde toegang in?
Om geverifieerde toegang / beveiligde toegang op afstand inschakelen:
- Open de App
- Ga naar Instellingen
- Selecteer een apparaat
- Schakel in de beveiligingsinstellingen Geverifieerde toegang / Veilige toegang op afstand in
Nadat je deze functie hebt ingeschakeld, wordt de authenticatie-instelling van je telefoon uitgevoerd wanneer je op de toegangscode in het profiel tikt.
LET OP: Als het apparaat niet is gekoppeld aan een Wi-Fi-bridge, is een Bluetooth-verbinding vereist om de toegangscode te zien.
Als ik Secure geverifieerde toegang / veilige toegang inschakel, wordt dit dan ingeschakeld voor alle andere apparaatgebruikers?
Als je de functie Geverifieerde toegang / Veilige toegang op afstand in je instellingen inschakelt, wordt deze functie ook ingeschakeld voor andere gebruikers van het bijbehorende slot.
Ik heb de geverifieerde toegang / veilige toegang ingeschakeld, maar nu is deze uitgeschakeld. Waarom?
Als je de instelling Verborgen toegangscode hebt ingeschakeld, maar deze is uitgeschakeld, is het waarschijnlijk dat een andere sloteigenaar de functie in zijn instellingen heeft uitgeschakeld.
Hoe reset ik mijn slot naar de fabrieksinstellingen?
Een fabrieksreset wist alle gast- en eigenaargegevens van uw slot en herstelt het terug naar de oorspronkelijke, out-of-the-box instellingen. Het verwijdert ook het slot van sleutelhangers van eigenaren of gasten waaraan het is gekoppeld.
Je hoeft niet in de buurt van je slot te zijn om het te resetten; je moet echter toegang hebben tot het slot om het opnieuw te kalibreren. Als er een Keypad is gekoppeld aan het slot, moet het toetsenblok worden losgekoppeld voordat het slot wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit artikel bevat instructies voor het loskoppelen van een Keypad.
Instructies voor fabrieksreset
Volg de onderstaande stappen om je slot terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:
- Open op je telefoon de Yale Home-app en ga naar het vergrendelingscirkelscherm, het scherm dat je laat zien of je deur vergrendeld of ontgrendeld is.
- Selecteer het menu Instellingen (tandwielpictogram).
- Selecteer het apparaat dat je wilt resetten.
- Scroll naar fabrieksreset.
- Selecteer "Reset slot".
Deze stappen herstellen je slot naar de fabrieksinstellingen.
Als je probeert de fabrieksinstellingen te herstellen terwijl je niet bent verbonden met Bluetooth, ontvang je de melding 'Problemen met verbinden met slot'. Probeer indien mogelijk de fabrieksinstellingen terug te zetten de volgende keer dat je je binnen Bluetooth-bereik bevindt. Als je bent verhuisd en je de fabrieksinstellingen niet kunt herstellen terwijl je je binnen het Bluetooth-bereik van het slot bevindt, selecteer je "Toch resetten" wanneer je de melding ontvangt.
Gebruikte apparaten
Als u niet de oorspronkelijke eigenaar van het slot bent omdat u eerder een Smart Lock heeft aangeschaft, vindt u in dit artikel informatie over het resetten van het apparaat.
Welke telefoons zijn compatibel met Yale-apparaten?
iOS
Yale-apparaten zijn compatibel met nieuwere telefoonmodellen met iOS 13 of hoger*. Informatie om je te helpen bij het bepalen van de compatibele iOS-apparaten is hier beschikbaar.
Android
Yale-apparaten zijn compatibel met de meeste Android-telefoons die zijn uitgerust met Bluetooth 4.0 en met Android 8* of hoger. We testen routinematig met telefoons van de grote fabrikanten, waaronder Samsung, Google en HTC.
In sommige gevallen kan de Android Bluetooth-stack op specifieke telefoons vast komen te zitten in een slechte staat en moet deze mogelijk opnieuw worden gestart door de gebruiker door Bluetooth in en uit te schakelen. Hieronder staan specifieke apparaten waarvan de prestaties niet consistent waren:
- OnePlus telefoons
- LG V10
- LG G4
- LG V10
- LG G4
- Realme 7
- Huawei P30
Slot firmware updaten
Deze vraag is zo uitgebreid dat er een eigen pagina voor nodig is. Lees het volledige antwoord door hier te klikken.