Gratis verzending vanaf €75-10% bij inschrijving voor de nieuwsbrief  Gratis retour

Slot firmware updaten

Er worden periodiek firmware-updates uitgebracht om de verbindingssnelheid, de betrouwbaarheid van de verbinding, de motorbesturing en het automatisch vergrendelen te helpen verbeteren.

Firmware-updates beginnen automatisch wanneer de eigenaar van het slot verbinding maakt met zijn slot. Tijdens de update kun je je slot nog bedienen via de app. Firmware-updates kunnen tussen de 5 en 15 minuten duren. Zorg ervoor dat je je telefoon in de buurt van je slot houdt, terwijl de Yale-app gedurende de hele update open blijft. LET OP: om de firmware te kunnen updaten, moet je je binnen het Bluetooth-bereik van het apparaat bevinden en moet Bluetooth op je telefoon zijn ingeschakeld.

Veelgestelde vragen

  • Hoe weet ik of mijn firmware-update voltooid is?

    Je kunt de firmwareversie in de app controleren onder Instellingen vergrendelen. Tik op het menupictogram en navigeer naar Instellingen. Selecteer je slot en navigeer naar Firmwareversie, waar je je firmwareversie kunt bekijken.

  • Wat als de firmware-update mislukt?

    Als de firmware-update mislukt terwijl je bezig bent met updaten, probeer je het volgende:

    1. Start je telefoon opnieuw op
    2. Schakel je slot uit en weer in door een van de batterijen te verwijderen en terug te plaatsen
    3. Probeer vervolgens de firmware opnieuw bij te werken

    Neem contact met ons op als het probleem zich blijft voordoen.

  • Wat doet de firmware-update?

    De nieuwe firmware-update zal de verbindingssnelheid, verbindingsbetrouwbaarheid, motorbediening en automatische vergrendeling verbeteren.

  • Hoe lang duurt de update?

    De firmware-update kan 1-15 minuten duren, afhankelijk van je Wi-Fi-verbinding. Zorg ervoor dat je telefoon is verbonden met je thuis-/lokale wifi-netwerk voor een snellere update.

  • Kan ik de firmware-update uitstellen tot later?

    Het is niet mogelijk om de update uit te stellen, maar als je niet bij je deur blijft, wordt de update op dat moment niet voltooid. Telkens wanneer je verbinding maakt met je slot, wordt je gevraagd de update te voltooien. Firmware-updates zijn erg belangrijk. We raden aan om ze zo snel mogelijk door te voeren.

  • Kan ik mijn slot bedienen tijdens de update?

    Ja, je kunt tijdens de update je slot nog steeds handmatig of via de app bedienen zonder enige storing.

  • Moet mijn telefoon tijdens de hele update in de buurt van mijn slot zijn?

    Ja, je Yale Home-app moet open zijn om de update te voltooien. De app zorgt ervoor dat je telefoonscherm aan blijft tijdens het updateproces.

  • Gaat de update door als ik de app op de achtergrond laat draaien terwijl ik andere dingen doe, zoals mijn e-mail checken of een andere app bedienen?

    Nee. De voortgang wordt opgeslagen, maar je moet je Yale Home-app geopend houden om de update te voltooien.

  • Wat gebeurt er als ik de app afsluit voordat de firmware-update is voltooid?

    Als je de Yale Home-app sluit voordat de firmware-update is voltooid, begint de update automatisch opnieuw wanneer je de Yale Home-app de volgende keer opent.

  • Wat als mijn telefoon in de slaapstand gaat, wordt de update dan voltooid?

    De update gaat gewoon door, ook als je slot op een bepaald tijdstip vergrendeld is.

  • Ik heb meerdere sloten, is er een manier om ze allemaal tegelijk te updaten?

    Nee, de firmware-update moet voor elk afzonderlijk slot worden uitgevoerd.

  • Ik heb ook een Yale Connect Wi-Fi Bridge. Heeft de update hier ook invloed op?

    Nee, de Yale Connect Wi-Fi Bridge wordt niet beïnvloed en zal normaal gebruik hervatten nadat de update is voltooid.

  • Moeten mijn gasten de firmware-update uitvoeren?

    Nee. De firmware-update is een eenmalige update en wordt alleen gevraagd vanuit een eigenaarsaccount.

  • Kunnen mijn gasten het slot nog bedienen als ik de firmware niet heb bijgewerkt?

    Ja. Je gasten kunnen het slot nog steeds bedienen, ook als de firmware niet is bijgewerkt.